diumenge, 9 de juny del 2024

NEWSLETTER 10. EDICIÓ DINÀMIQUES DE GRUP

  NEWSLETTER 10. EDICIÓ DINÀMIQUES DE GRUP


Com ja sabeu al llarg d'aquest curs 23-24 els vostres fills i filles han realitzat, de manera quinzenal, sessions de cohesió de grup amb els nostres integradors socials: Carol (durant el primer trimestre) i Jesús (segon i tercer trimestre).

A l'escola disposem de la figura de l'integrador social des de fa uns cursos i la seva intervenció es fa des de 3 àmbits:

SOM PATI: on els alumnes de les diferents classes de l'escola es reuneixen amb el Jesús un dia, en l'estona de pati, per decidir què volen fer en la sessió SOM PATI ( un altre dia durant l'estona de pati). Poden decidir fer alguna activitat com a classe i també obrir l'activitat a altres companys o companyes de l'escola. 

Aquestes sessions solen ser 1 cop al trimestre i són totalment voluntàries, per aquells infants que volen fer alguna activitat diferent en les estones de pati.


ATENCIÓ INDIVIDUALITZADA: El Jesús també atén alumnes amb dificultats d'integració de forma individual, amb prèvia autorització per part de les famílies.

En aquestes sessions, que es realitzen dins de l'horari escolar, el Jesús treballa habilitats socials i gestió emocional per donar eines i estratègies als infants en les seves relacions socials.


COHESIÓ DE GRUP: En aquestes sessions, que es duen a terme dins l'horari escolar, el Jesús ens ofereix activitats lúdiques per treballar aspectes com:

- tolerància

-respecte

-col·laboració

-ajuda

- escolta

.... entre d'altres.

L'objectiu principal és la bona relació i entesa entre tots els membres de l'aula per ajudar-los en el treball en equip i en el seu dia a dia com a grup.

En el nostre cas, les dinàmiques de grup les realitzàvem els divendres a primera hora de manera quinzenal.

Us deixo fotografies de les dinàmiques realitzades al llarg del curs:

- Fer parelles i petits grups de manera aleatòria.

Fer un camí amb cercles i passar la pilota d'una banda a l'altra, amb ajuda de tots els membres del grup.

-circuit confiant en el company. En aquest circuit creat pel Jesús, els infants es posaven per parelles i un d'ells portava una mascareta als ulls i havia d'escoltar les instruccions del company/a (dreta, esquerra, avança, quiet) per poder recórrer el camí. 

-creació d'un circuit triat per ells i que després calia fer.

-cercles de la conversa. Vam crear dos cercles, un interior i un altre exterior. Els infants van seure i el Jesús els plantejava una pregunta, la resposta de la qual l'havien de compartir amb el company del davant, tothom es movia un lloc cap a la dreta o l'esquerra per trobar-se amb un nou company o companya abans de contestar una nova pregunta.

- trobar el nostre nom de la manera més ràpida possible. Van escriure els seus noms en paper i fan fer boles que vam col·locar al centre. Havien de "recuperar" el seu paper amb l'ajuda dels altres.

-Llancem un mocador i agafem un altre. Situats en un cercle i amb un mocador, els infants llançaven el mocador a l'aire i es movien a la dreta per agafar el mocador del seu company o companya.

-llops i ovelles. Una versió del mocador. Dividits en llops i ovelles calia que s'apropessin al centre on el Jesús ensenyava una imatge ( si eren els llops, aquests havien de córrer cap a "casa" abans que les ovelles els agafessin i si la imatge era la d'una ovella, calia fer-ho al contrari).

-ordre numèric. Un infant pensava i escrivia un número que després ensenyava, el company o companya que tenia el número s'havia de situar en un cercle davant del nen o nena que havia pensat el número. La cosa es va anar complicant afegint xifres.

-què sé del meu company o companya? En arribar el Jesús, al segon trimestre,  vam fer una rotllana de presentació. Calia dir el seu nom i alguna cosa que li agradés al company de la seva esquerra.

-terra o aigua. Els infants, per parelles, havien de recórrer un circuit amb cercles que representaven terra o aigua. Un infant situat al final del recorregut havia marcat prèviament, en un paper, quins cercles eren terra i quins aigua i els anava guiant. Podien avançar, en els cercles de terra,  o tornar  l'inici, si trepitjaven un cercle d'aigua. 

-última sessió del curs. El Jesús els va proposar acordar, entre tots, un joc. Van decidir la cadena curta i "polis y cacos", després els infants van fer una valoració, a través d'unes preguntes que ells contestaven amb els colors dels semàfors i que serviran al Jesús a millorar la seva tasca.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

  NEWSLETTER 11. EDICIÓ FINAL DE CURS VISITA A LA BIBLIOTECA Dimarts, 11 de juny els infants de 1rB vam visitar la biblioteca de Santa Perpè...